עד מאה ועשרים • תוחלת החיים בארץ ממשיכה לטפס

דו"ח ארגון OECD שמפרסם את נתוני הבריאות של המדינות החברות בארגון לשנת 2014 מציג: מחוסר חמור במכשירי MRI ובמיטות אישפוז בישראל. יחס בעייתי בישראל בין אוכלוסייה בגיל העבודה לבין שאר תושבי ישראל
שלמה בן יוסף No Comments on עד מאה ועשרים • תוחלת החיים בארץ ממשיכה לטפס

המדד שאפשר להתגאות: ישראל ממוקמת במקומות גבוהים ביותר בכל הקשור ליעילות מערכת הבריאות ותוצאותיה, תוחלת החיים בישראל גבוהה
מן הממוצע, כ"כ שיעור תמותת תינוקות בישראל נמוך מן הממוצע

דו"ח ארגון OECD שמפרסם את נתוני הבריאות של המדינות החברות בארגון לשנת 2014 מציג: מחוסר חמור במכשירי MRI ובמיטות אישפוז בישראל. יחס בעייתי בישראל בין אוכלוסייה בגיל העבודה לבין שאר תושבי ישראל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דו"ח שמפרסם ארגון ה-OECD היום מציג תחזית קודרת של מערכת הבריאות בישראל ביחס לשאר 34 המדינות החברות בארגון בשנת 2014, למרות שיפור בכמה מדדים.

מהדו"ח עצמו עולה למרות עלייה בשיעור מכשירי ה-MRI שעומד על 4.0 למיליון תושבים בזכות הגדלה משמעותית במספר המכשירים, ישראל נמצאת במקום נמוך לעומת ממוצע OECD העומד על 14.9.

מהדו"ח גם עולה- שהמיטות לאשפוז כללי בישראל נמוך יחסית. למדינות אחרות החברות בארגון ועומד על כ-2.3 מיטות לאלף נפש, לעומת ממוצע של
3.6 במדינות החברות בארגון.

עוד עולה מהדו"ח- תפוסת מיטות האשפוז הוא השני בגובהו ביותר בארגון – 91.8% בישראל, לעומת 77% בממוצע בקרב המדינות החברות בארגון.

מדד נוסף בו מערכת הבריאות בישראל נותרת מאחור ביחס לשאר המדינות החברות בארגון, הינו היחס הבעייתי בישראל שבין האוכלוסייה בגיל העבודה (בגילאי 15-64) לבין שאר תושבי ישראל (עד 14 ומ-65 ומעלה) שזקוקה יותר באופן כללי לרשת הביטחון החברתית. מדד זה מבטא את הנטל הקיים על האוכלוסייה בגיל העבודה. יחס התלות בישראל הוא 63.3% – שיעור שיא בשנים האחרונות, והוא הגבוה ביותר בקרב המדינות החברות בארגון.

אולם ממצאי הדו"ח עולה גם דברים שהמדינה יכולה להתגאות- בישראל חיים יותר בממוצע משאר מדינות הארגון. על פי הדו"ח מערכת הבריאות בישראל ממוקמת במקומות גבוהים ביותר בכל הקשור ליעילות מערכת הבריאות ותוצאותיה.

במדד "איכות החיים" של הארגון בתחום הבריאות ישראל נמצאת במקום השביעי, תוחלת החיים בישראל גבוהה מן הממוצע במדינות החברות בארגון.

כמו כן, שיעור תמותת תינוקות בישראל נמוך מן הממוצע הקיים במדינות החברות בארגון ועמד בישראל בשנת 2014 על 3.1 פטירות לאלף לידות חי לעומת ממוצע של 3.9 בקרב מדינות ה-OECD.

השר יעקב ליצמן אמר בתגובה לדו"ח- הנתונים שמפרסם ארגון ה-OECD מראים שתוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם ויש לנו מערכת בריאות איכותית, הנתונים גם מדגישים מקומות שבהם עלינו להשתפר.

שר הבריאות הדגיש כימשרד הבריאות מתכנן שורה של צעדים שישפרו את מערכת הבריאות בישראל והמשך קידומה למול מדינות ה-OECD.



0 תגובות